19 Nisan 2010 Pazartesi

Play Off Öncesi

Efes Pilsen, Kepez Belediyespor galibiyetiyle normal sezonu lider bitirmeyi garantiledi. Böylece play offta karşılaşacağı her takıma karşı daha fazla maç Ayhan Şahenk denilen acaip salonda oynanacak demektir.

Biraz eski veriler karıştırdım Son 10 senede Efes Pilsen 5. kez normal sezonu lider bitirmiş oluyor. Ligin normal sezonunun şimdiki gibi oynandığı 1983-84 sezonundan itibaren hiç bir 10 sezonluk bölüm yok ki Efes Pilsen'in dışında bir takım 5 kez lider bitirsin. Bu başarı sadece ve sadece Efes Pilsen'e mahsus. O yüzden Efes Pilsen'i hem başarısından hem de istikrarından dolayı tekrar tebrik ediyorum.

Ligin 1, 2 ve 3. sırasındaki takımlar belli.

4-5 de Telekom ve BJKCT arasında çekişme devam ediyor. Bu eşleşme önemli. Çünkü Efes Pilsen'in yarı finaldeki rakibi bu iki takımdan biri olacak. Dolayısıyla BJKCT ile Telekom'un maçlarını Efes Pilsen'den daha ciddi takip ediyorum. Rakip olarak BJKCT'yi tercih ederim. Çünkü Efes Pilsen bu eşleşmeye 1-0 önde başlayacak.

6. sırayı kaybetmesi için Pınar Karşıyaka'nın kalan 2 maçı bile kaybetmesi yetmeyecek.

7-8 için tam 4 takım kapışıyor. GSCC'nin yarış dışı kalmasına açıkçası sevindim. Diğer takımlara karşı 1-0 önde başlayacakken GSCC ile 0-0'dan başlamaya gerek yoktu. Gerçi muhtemel bir GSCC eşleşmesi ilerki turlar için sağlam bir hazırlık olurdu. Neticede Efes play off için sıkı takım aradığından sürekli yurt dışına gidiyor. Şimdi ilk turda gelecek olan Erdemir, Bornova, Tofaş, Antalya Efes Pilsen'in sadece 2 maç oynayarak eleyebileceği takımlar.
Ekleme: Ako'nun uyarısıyla baktım. GSCC'nin matematiksel olarak şansı devam ediyormuş. İçimden geçeni yazmışım sanırım.

4 yorum:

  1. Galatasarayın playoff şansı sürüyor.

    YanıtlaSil
  2. GSCC'un playoff şansı bence de sürüyor? Bilmediğim birşey mi var?

    YanıtlaSil
  3. Ben metni dikkat etmeden yazmışım. Çok sayıda ihtimal olduğundan hesaplamalara girmiyorum. Hem 1 galibiyetle hem de 2 galibiyetle GSCC'yi play offa çıkarabilecek ihtimaller var. Ama iki durumda da çıkamayacağı ihtimaller de var. İşi zor. Neticede play off'un son iki takımı için GSCC'nin dışında 4 aday var. Bu 5 aday arasında en az puanı olan takım GSCC. Tabi Tofaş ve Antalya BŞB'ye ikili averajda üstün olması, son hafta Bornova maçında elde edeceği sonuca göre Bornova'yı da ikili averajda geçme şansı da var.

    YanıtlaSil
  4. Aha buraya yazıyorum.. GSCC play off'da.

    YanıtlaSil