17 Nisan 2010 Cumartesi

Hatay


Haftasonunu Maraş'ta sıkılarak geçirmemek için Hatay'a geldim. Midibüsle ve düşündüğümden daha uzun sürede ulaşabildim buraya. 3 saat ve yorucu bir yolculuktan sonra ulaşabildim şehre.

Otele gitmek için taksiye atladım. Asi Nehri şehri ikiye bölmüş gibi akıyor. Nehrin kenarında yürüyüş yolları ve 20- 30 metrede bir nehre çıkıntı yapan platformların üzerinde banklar var. Yolun bir kısmında da inşaat devam ediyor. Güzel bir ortam oluşmuş.

Kaldığım otel eski bir konağın restorasyonu ile oluşturulmuş. 1903 tarihinde inşa edilmiş bir konak. 40'lı yıllardan 1975'e kadar da Adliye olarak kullanılmış. Şimdi konforu az, ama müzede konaklıyormuşsunuz izlenimi uyandıran bir yer. İnternet sitesi burda.

Gelmeden önce NTV'nin internet sitesinden Vedat Milor'un programının görüntülerine bakmıştım. Çünkü bir süredir Antakya ve Gaziantep'ten mekanlar gösterdiğini biliyorum. Son programda adeta aşkla anlattığı Sultan Sofrası diye daha çok Antakya mutfağı yemekleri yapılan bir lokantayı göstermişti. Otele eşyamı bırakır bırakmaz oraya gittim. Tavsiye ederim. Adamlar işinin ehli. Gerçi geç saat olduğundan çeşit azdı ama yarın öğle saatlerinde bir daha gitmeyi planlıyorum. İnternet sitesi burda. Yemekten sonra adet olduğu üzere künefe yemeye gittim. Künfeyi çok seven biri olarak söylemeliyimki, eğer yediğim şey gerçekten künefeyse şimdiye kadar İstanbul ve diğer künefe diye çok fena kandırılmışız. Başka da bir şey söylemiyorum

Asi nehrinin dışında Harbiye'ye gittim. Güzel yer. İnternetten biraz bakındığında zaten insanın hoşuna gideceği anlaşılıyor. Ayrıca mozaik müzesi muhteşem. Gaziantep'te Zeugma mozaiklerini de görmüştüm. Ama burdaki çeşitlilik olağanüstü.

Aslında benden başka kimsenin merak etmeyeceği bu ayrıntıları da neden yazıyorum bilmiyorum. Biraz yoruldum sabahtan beri. Bir de gittiğim yerlerden fotoğraftan başka iz kalması hoşuma gidiyor. Ayrıca Efes formam yine yanımda. Bu sefer kahvaltıya o formayla indim. Tuhaf bakışlara maruz kaldım:)

1 yorum:

  1. keşke geleceğinden haberim olsaydı :))
    29 nisan da defne rotary basketbol liginin açılışını yapacağız.
    açılış nedeniyle konser ve bir çok aktivite düzenledik.
    ilk maçın hava atışı belediye başkanımız tarafından yapılacak.
    açılımıza bekleriz.
    http://naumoski7.blogspot.com/2010/04/gsim-rotary-basketbol-ligi-katlm.html

    YanıtlaSil