13 Mart 2009 Cuma

Efes Pilsen Taraftarı ve Yönetimi

Yönetim, kendini kanıtlamış bir taraftar kitlesi olmadığından pazarlama yapmıyor. Pazarlama başta olmak üzere kitlelere yönelecek çalışmalar yapılmadığından taraftar kitlesi oluşmuyor. Tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?

Evet gerçekten yönetim karşısında dikkate değer bir taraftar göremiyor. Peki bu takımın hiç bir zaman taraftarı olmadı mı? Ülkerspor'un ligde ilk defa kendini gösterdiği 93-94 sezonunun finalinde salon yıkılıyordu. Efes – Ülker finalinin tüm maçları için kapıda saatler öncesinde yüzlerce metre kuyruk oluşuyordu. Maçların mesai-okul saatlerinin sonlarında başlaması da bu durumu değiştirmiyordu. İnsanlar okuldan kaçıp maça gidiyordu. Avrupa maçlarında da durum böyleydi. Leverkusen maçında yer olmadığından salona girememiştim. Dönüşte de Yedikule'de köpekler saldırmıştı bana:) Bu durumun rüzgarıyla bir kaç sene daha ilgi devam etti.

Efes Pilsen yönetimi bunun üzerine bir şey koymayı hiç bir zaman düşünmedi. Salon yapmayı zaman zaman akıllarından geçirip boşverdiler.

Kurumsal taraftar portresi oluşturmayı, salona gelenlere bir şeyler satmayı pek denemediler. Belki de satılacak ürünlerden gelecek paranın azlığı buna neden oldu. Ama önemli olan kazanılacak para değil, satın alacak kişilerde oluşacak bağlılık duygusuydu. Ayhan Şahenk'te oynarken sezonluk bilet fikrinin, Çetin Çeki tarafından 1 kez dile getirildiğini hatırlıyorum. Küçük olduğumdan ben alamazdım. Uygulamaya konuldu mu emin değilim.

Bu eksikliğe rağmen özellikle 1993-1999 yılları arasında kendi seyirci profilini yaratmıştı. O seyircilerden bu sitede bile 10 kişi anca kalmıştır.Demek istediklerimi, o dönemde de benim gibi salonda olanlar çok iyi bilir.

93-94 sezonu nüveydi. Yani tohum, çekirdek.. 5-6 yıl o çekirdek biraz yeşillendi, boy attı. 2000-01 ekonomik krizlerinin etkisi, yönetimin de zaten ilgilenmemesi o fidanın dibine asit döktü yaktı. Biz şimdi eskiyi canlandırmaya çalışmıyoruz. Başka yoldan, ve bir sonuç almayacağımızı da bile bile Efesliler olarak bir şeyler yapıyoruz. Ben halimden memnunum. Ama daha iyi olabilecekken buralarda olduğumuzdan dolayı da -hakkım olmadığı halde- biraz kırgınım.

http://efesliler.blogcu.com/efes-pilsen-taraftari-ve-yonetimi_20128421.html
17.07.2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder