12 Kasım 2009 Perşembe

Efes Pilsen:8 - Olympiakos: 0

Maç üzerine bazı şeyleri söylemeye çalıştım. Artık sahaya çıkma vakti.

Son 8 maçın tmamını Efes Pilsen kazandı. Seriyi 9'a çıkarmak için salona çıkacak. Eğer 9-0 olursa İstanbul'daki maçta 10-0 şovu yapacağız.

Atina'daki 110-59'luk galibiyeti unutmadık. Deplasmanda 51 sayı fark. Bunu yapabilecek takım yok..

Ama benim için son zamanlardaki en etkileyici maç o değil.. İstanbul'daki son maçı hala unutamıyorum. Olympiakos 6-0'lık seriyi kırmak için bastırıyor. İlk yarıyı 11 sayı önde bitirmiş. 3. çeyrekte Efes biraz direniyor ama farkı sadece 4'e indirebiliyor. 4. çeyrekte ise bambaşka bir Efes Pilsen var sanki sahada. Efesli oyuncuların içine pikaçu girmiş gibi. Rakip çember sanki kocaman. Üçlükler üst üste giriyor. O kadar giriyor ki Ermal'in Haislip'e alley-oop pası bile çemberden girip üçlük sayılıyor. Efes Pilsen o maçta son çeyrek rekorunu kırıyor. 39 -17'lik o son çeyrek Efes tarihinin en muhteşem 10 dakikalarından biridir benim için.
Olympiakos maçlarında hatıralar bitmez. Corchiani'li, Reggie Cross'lu, Tunç Girgin'li Mirsad Türkcan'lı kadro ile deplasmanda alınan 23 sayılık galibiyeti de unutamıyorum. Maçın yıldızı genç, hatta çocuk yaştaki basketbolcu Mirsad Türkcan olmuştu. Maçı ATV'nin yayınlaması gerekiyordu. Ama yayınlamamıştı. Ertesi gün banttan vermişlerdi. O maçın haberine ait gazete küpürünü uzun süre saklamıştım.

Mesele maziyi anmak olduğunda en fazla Olympiakos maçlarını seviyorum. Umarım bu akşam galibiyet halkalarına bir yenisi eklenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder