22 Ekim 2009 Perşembe

Efes Pilsen'in İlk Rakibi Lietuvas Rytas

Lietuvas Rytas'ı hiç sevmem. Şahsi bir husumetim vardır. 2005 yılından gelir. Arkadaş Efes şartlarında iyi bir kadro kurulmuş. Euroleague'de ilk 4 haftada AJ Milano, Barcelona, Olympiakos, Maccabi demeden içerde dışarda devire devire 5. haftaya gelmişiz. Rakip ne olduğunu bile bilmediğim Lietuvas Rytas.. 5-0'la son yılların en iyi başlangıcını yapacağız. Sonuç: tam bir hayal kırıklığı... Adamlar öyle bir vurup geçmişti ki hala hatırladıkça sinirim hoplar. Abdi İpekçi'de 71-52 yenilmiştik. Evin yolunu zor bulmuştum. Maçın kahramanı da bu sezon GSCC ile anlaşan Jasaitis olmuştu. O yüzden 6. haftada Efes - GSCC maçında Jasaitis'e el hareketi çekmeyi planlıyorum:)

O günlerin üzerinden çok zaman geçti. Hatta o maçtan sonra Efes Lietuvas Rytas'a hiç maç kaybetmedi. Zaten şu andaki Rytas ile İstanbul'da Efes'i ezip geçen Rytas arasında Litvanya takımı olması dışında hiç bir benzerlik yok. Tarihindeki 3. Euroleague sezonuna başlayan Rytas şu anda bu 3 sezon içerisindeki en zayıf durumda. Kadrosundaki 12 oyuncudan 8'i yani Aron Baynes, Evaldas Dainys, Donatas Zavackas, Milko Bjelica, Steponas Babrauskas, Lukas Brazdauskis ve Justas Sinica hayatlarında ilk defa bir Euroleague maçına çıkacak. Toplam maliyetinin Darüşşafaka'dan bile fazla olduğunu tahmin etmediğim bir takım. Bu açıdan maçın mutlak favorisi Efes Pilsen. Hatta zorlanarak, son anlarda kazanılacak bir maç bile Efes için başarısızlıktır. Tıpkı güç bela kazanılan Teknosa Türkiye Kupası maçlarında olduğu gibi...

Maçın yayınlanıp yayınlanmayacağı düne kadar belli değildi. Ben dreambox araştırmaya başlamıştım. Çok şükür gerek kalmadı. Sky Türk yayınlayınca da ballı kaymak oldu. Evimde keyifle oturur maçımı izlerim. Aslında arkadaşlarımı çağıracaktım ama futboldaki Avrupa Ligi maçlarının insanlara daha cazip geldiği belli. Kimseyi zorla çağırıp keyfinden etmeye gerek yok. Alırım elime abur cuburumu ben kendi keyfime bakarım.

Bu arada maçta Efesliler yalnız kalmayacak. Efesliler'den Litvanya'da bir arkadaşımız var. Yaklaşık 50 kişilik bir öğrenci topluluğuyla maçta olacaklarını söylüyor. Onlar orda, biz televizyon başında ilk maçta ilk galibiyeti bekleyeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder